create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!
 Guests

18.1.11

al-hadis

dari abdullah bin amr r.huma berkata,rasulullah S.A.W bersabda;"sungguh akan terjadi atas umatku apa yang terjadi terhadap bani israel.dua-duanya akan sama persis bagaikan sandal dengan sandal.hinggakan jika dahulu ada dikalangan bani israel orang yang berzina dengan ibunya sendiri secara terang-terangan,niscaya akan terjadi di kalangan umatku juga.sesungguhnya bani israel itu terpecah kepada 72 golongan manakala umat ku pula terpecah menjadi 73 golongan,kesemuanya akan masuk neraka kecuali satu golongan".para sahabat bertanya,"siapakah golongan yang satu itu?",rasulullah S.A.W menjawab"yaitu golongan yang didalamnya terdapat aku dan sahabat-sahabatku".(Hr bukhari)


subhanaallah,sungguh aku tertarik dengan ayat hadis ini.sebabnya,haids ini benar-benar membuatkan aku terpikir panjang.di manakah kedudukan aku?apa lagi 72 golongan bani israel itu buat hingga kan israel laknatullah nie sah-sah masuk neraka?banyak sungguh..terpikir kah korang?

setiap kali aku masuk ke kelas CIW,lect aku selalu cerita pasal israel.dy kte,penduduk kt ngra arab iaitu iran,ramai yang berbangsa yahudi laknatullah.mungkin dia lupe ape yahudi buat kt agama islam atau maybe sebab dia black version dan he can talk like agama kteorg nie jahat.dia xkan paham.

btw,bia kte tgk balek sejarah..sebelum datangnya kaum muhajirin(pengikut-pengikut rasulullah S.A.W) berhijrah ke kota madinah,kota madinah didiami oleh 2 golongan iaitu kaum ansar dan yahudi.yahudi laknatullah pada ketika itu menguasai perdangan di madinah.mereka menjual brg dagangan dengan tidak adil,menipu dalam sukatan etc. sehingga la muhajirin masuk ke kota madinah dan rasulullah S.A.W membuat piagam madinah iaitu perlembagaan pertama di muka bumi.semua bersetuju termasuk yahudi turut bersetuju.permulaan nya memang yahudi akur tapi lama-kelamaan,yahudi mula khianat terhadap perjanjian.pecah amanah,jual maklumat hinggakan rasulullah S.A.W halau kaum yahudi dari kota madinah.

kaum yahudi tidak pernah mempunyai sebarang tanah pon di atas muka bumi ini.hidupnya dari dulu lagi menumpang,pelarian.tapi,apa yang kita nampak sekarang,US memberi tanah,bantuan kerumahan malah mengistihar yahudi a.k.a israel secara sah menjadi negara.astagfirullah!

p/s:renung-renungkanlah wahai sahabat.dimanakah kita?tepuk dada,tanya iman.ape yang salah,harap dibetulkan,aku seorang baru belajar,banyak benada perlu aku pely telitikan.

No comments: